Registration via https://event.ugent.be/registration/Ikbendewalvis from 13-04-2026 09:00 until 05-05-2026 16:00
Deuren: 19u
Deuren concertzaal: 19u30 (kom zeker op tijd, deuren sluiten bij start voorstelling om 20u)
Einde voorstelling: 21u30
--
‘Ik Ben De Walvis’ is misschien wel de meest persoonlijke voorstelling die Wim Opbrouck tot nog toe maakte. Hij schreef zijn tekst vanuit het perspectief van de walvis. Hij spreekt zoals de walvis. Hij beweegt en ademt, hij zingt en danst, hij lacht en huilt zoals alleen walvissen dat kunnen.
Muzikanten en verteller ontmoeten elkaar in een theatraal concert dat de toeschouwer meeneemt naar de onpeilbare dieptes van de zeeën. Daar waar kiezelwieren, zeepokken, rankpootkreeften, anemonen en koudwaterkoralen wonen. Walvisgezangen kunnen honderden of duizenden kilometers afleggen in de open zee.
‘Ik Ben De Walvis’ is een moderne parabel over het onbereikbare, maar vooral een alibi om te blijven zingen, te blijven dansen, te blijven musiceren en te blijven spelen om niet te verdwalen.
Wim Opbrouck: verteller, zang …
Niels Van Heertum: euphonium
Ron Reuman: percussie, samples …
Meer informatie rond bereikbaarheid en volledige programmatie op https://miryconcertzaal.be/
Kan je toch niet aanwezig zijn? Mail naar Hannah.DeBlaiser@UGent.be