Event: CESSMIR Migrationderzoek in de Praktijk 2024

Registration via https://event.ugent.be/registration/MOIP24 from 09-01-2024 11:49 until 26-02-2024 17:00

Description

Via de studiedag wil CESSMIR haar onderzoeksresultaten in nauwe samenwerking met de praktijk naar buiten brengen. Deze studiedag bestaat dan ook uit het presenteren van onderzoeksbevindingen, gevolgd door een reactie vanuit de praktijk en interactie met het aanwezige publiek. De diversiteit van het onderzoek binnen CESSMIR zal aan bod komen, met een specifieke focus op ons jaarthema ‘Taal, migratie en vluchten’. De diversiteit van het onderzoek binnen CESSMIR zal aan bod komen, met een specifieke focus op ons jaarthema ‘Taal, migratie en vluchten’. We starten de dag met een lezing van prof. dr. Ilse Derluyn (directeur CESSMIR en docent interculturele pedagogiek) met als titel ‘Zorg dragen in communicatie’. Daarna volgen er drie tijdssloten met telkens twee parallelle sessies. 

Register Option Description Location When? Cost in EUR Available Seats

SESSIE 1A: titel tbc - Hilde Depauw & Farhat Naebi

De Krook, zaal De Blauwe Vogel

01-03-2024 13:50 - 14:30

0.00

14

SESSIE 1B: Onderzoeksproject MaTIAS: ontwikkeling van een meertalig berichtensysteem voor Fedasil Opvangcentra - Ella van Hest & Tine Provoost

De Krook, zaal Vos

01-03-2024 13:50 - 14:30

0.00

18

Register Option Description Location When? Cost in EUR Available Seats

SESSIE 2A: Rollen en verwachtingen van de tolk in interactie tussen voogden en niet-begeleide minderjarigen - Lotte Remue & tbc

De Krook, zaal De Blauwe Vogel

01-03-2024 15:00 - 15:40

0.00

9

SESSIE 2B: De invloed van online tolken op het verloop van een tolkgesprek - Dries Cavents & Aline Guaus

De Krook, zaal Vos

01-03-2024 15:00 - 15:40

0.00

22

Register Option Description Location When? Cost in EUR Available Seats

SESSIE 3A: Ex-OKAN-leerlingen in het secundair onderwijs: over (on)gelijke onderwijskansen en klaspraktijken - Shauny Seynhaeve & Steven Delarue

De Krook, zaal De Blauwe Vogel

01-03-2024 15:50 - 16:30

0.00

45

Additional Questions